איך מטפלים בפסוריאזיס ובמחלות עור בשיטה ביתית?

תוכן עיניינים

פסוריאזיס היא הפרעה דלקתית כרונית של העור. ניתן לטפל בבית על ידי פוטותרפיה.

פסוריאזיס היא מחלת עור שניתן לטפל בה בבית. זה יכול להיגרם מתאי עור שמתרבים מהר מדי, וגורמים להצטברות על פני העור. הצטברות תאים זו גורמת גם לכתמים אדומים מגרדים באזורים שונים בגוף. אפשרויות הטיפול בפסוריאזיס כוללות טיפולים מקומיים, תרופות דרך הפה ופוטותרפיה (המכונה גם טיפול באור).

פוטותרפיה היא צורת הטיפול השכיחה ביותר בפסוריאזיס מכיוון שהיא יכולה לשפר את התסמינים ולהפחית דלקת במקרים מסוימים.

ישנם מספר טיפולים ביתיים שניתן להשתמש בהם כדי לעזור לפסוריאזיס. אחד הטיפולים הנפוצים ביותר הוא פוטותרפיה.

פוטותרפיה היא סוג של טיפול שבו האדם המטופל נחשף לאור, לרוב ממקור מלאכותי עם אורכי גל התואמים לאלו באור השמש. זה בדרך כלל כרוך בישיבה מול סוג מיוחד של קופסת אור UV או מנורה עם כיסוי רחב.

ניתן לתת טיפול UVB בבית, בשימוש במכשיר פוטותרפיה, המיועד במיוחד למטרה זו.

פסוריאזיס קשה לטיפול ולעיתים עוברים חודשים רבים או אפילו שנים עד שמופיעים שיפורים משמעותיים במצב. מכשירי פוטותרפיה ביתיים יכולים לספק הקלה בפסוריאזיס עם מפגש אחד או שניים בלבד בשבוע למשך שלושה חודשים

פסוריאזיס היא הפרעת עור דלקתית כרונית שיכולה להיות מופעלת על ידי מספר גורמים. זה נגרם כתוצאה מפעילות יתר של מערכת החיסון וייצור מוגזם של תאי עור.

טיפול בפסוריאזיס בבית עשוי לכלול פוטותרפיה (טיפול באור). מכשירי פוטותרפיה כמו ElliQ Sunvia UVB Therapy Lamp, פולטים אור מלא בטווח האולטרה סגול הקרוב, המסייע לשלוט בדלקת פסוריאטית ושיקום בריאות העור.

בשנים האחרונות, פסוריאזיס מהווה עניין הולך וגובר בקרב הקהילה הרפואית. בעבר, אלו שחיים עם פסוריאזיס נאלצו לסבול מהדרה מפעילויות ואינטראקציות חברתיות רבות. אבל הודות לטיפולים חדשים, אלה עם פסוריאזיס יכולים כעת לחיות חיים נורמליים למדי.

פסוריאזיס היא מחלה שאין לה סיבה או תרופה ספציפית אחת. זוהי תוצאה של מערכת חיסון לא תקינה שגורמת לתאי העור לגדול מהר מדי וליצור כתמים אדומים על פני העור. מדבקות אלו עשויות להיות מגרדות ולא נוחות, אך ישנם טיפולים רבים שתוכלו לנסות בבית!

בחלק זה נדון כיצד ניתן להשתמש בפוטותרפיה כטיפול בפסוריאזיס בבית. פוטותרפיה אינה חדשה – היא קיימת

פסוריאזיס היא מחלה אוטואימונית שבה המערכת החיסונית יוצרת יותר מדי תאי עור, הגורמת להקשקשים ולכתמים אדומים. פוטותרפיה היא סוג של טיפול שבו סוגים מסוימים של אור משמשים לניקוי פסוריאזיס. טיפול מסוג זה כולל בדרך כלל חשיפה לאור UVB.

המכשיר לפוטותרפיה ביתית כולל לרוב נורות לד, שבאמצעותן ניתן לדמות אור שמש טבעי.

יש לקחת בחשבון גם את הצורה והצבע של המכשיר בעת רכישת יחידת פוטותרפיה ביתית. זה צריך להתאים לצרכים שלך ולמה שאתה מחפש מבחינת סגנון ותפקוד. כדי להחליט על הצורה, חשבו אם אתם רוצים שהיא תעמוד או תשכב. לקביעת הצבע, שקול כמה אור שמש טבעי אתה מקבל במשק הבית שלך, כמו גם אילו צבעים הכי מושכים אותך מבחינה אסתטית