איך משחזרים מידע אבוד מהארד דיסק?

תוכן עיניינים

כאשר דיסק קשיח אובד, לא תמיד קל לשחזר את המידע הכלול בכונן. התקני אחסון נועדו לאחסן נתונים לאורך זמן, אך הם יכולים להינזק או להישבר בכל עת.

מאמר זה עוסק באופן בו תוכלו לשחזר נתונים שאבדו מדיסק קשיח אם הוא ניזוק ממתקפת וירוסים, נפל מגובה גבוה או אפילו היה בשימוש בסביבה תעשייתית. הוא אומר לך מה עליך לעשות בנסיבות כאלה ונותן הנחיות כיצד לעשות זאת בעצמך עם כלים ותוכנות שונות.

כאשר אתה מוחק קבצים מהדיסק הקשיח שלך, הם לא באמת נמחקים. הנתונים החדשים מחליפים את הנתונים הישנים וגורמים לזה להיראות כאילו הם נעלמו.

הדרך היחידה להיפטר מהנתונים הישנים היא להחליף אותם במידע חדש. כדי לעשות זאת, אתה צריך כלי הדמיית דיסק ומדיה ריקה (כונן קשיח אחר או כונן USB).

כאשר אתה צריך לשחזר מידע שאבד מדיסק קשיח, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבוע אם זה אפשרי פיזית לעשות זאת. אם אתה לא יכול, אז הנתונים שלך לא ניתנים לשחזור ואתה צריך להכין את עצמך לגרוע מכל.

ישנן 3 דרכים שונות שבהן חברות משתמשות על מנת לשחזר מידע שאבד מדיסק קשיח:

1) תוכנה לשחזור נתונים – תוכנה זו משחזרת קבצים שנמחקו או קבצים פגומים. אתה יכול לברר אם הנתונים שלך עדיין על ה- HDD על ידי שימוש בתוכנה זו ולאחר מכן שחזורם למחשב שלך.

2) שיטות שחזור פיזיות – חברה זו תשתמש בכלים ומכונות מיוחדות על מנת לנסות ולשחזר כמה שיותר נתונים מהדיסק הקשיח שלך.

3) ספקי שירות – אם שיטות ההתאוששות הפיזיות לא מצליחות, ספקי השירותים הללו

שחזור מידע שאבד מדיסק קשיח אינו משימה קלה. זה יכול להיעשות, אבל זה דורש מומחיות, ציוד וזמן.

שחזור נתונים מדיסק קשיח אינו משימה קלה. זה יכול להיעשות, אבל זה דורש מומחיות, ציוד וזמן.

כונן קשיח הוא התקן האחסון העיקרי עבור מערכת ההפעלה והקבצים של המחשב שלך. הנתונים מאוחסנים באזורים מגנטיים על הפלטות שאליהם ניגשים ראשי קריאה/כתיבה כאשר הדיסק מסתובב במהירות גבוהה.

הגורמים הנפוצים ביותר לאובדן נתונים או שחיתות הם אסונות טבע כמו רעידות אדמה או שיטפונות; מחיקה בשוגג של קבצים עקב חוסר זהירות; הפסקות חשמל הגורמות לכיבוי פתאומי של מחשבים מבלי שנוקטים לפני כן נהלי כיבוי מתאימים; וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות המשחיות נתונים בהתקני אחסון;

נתונים מדיסק קשיח מאוחסנים בצורה של אזורים מגנטיים על פני הדיסק. כאשר אזור הופך ישן מדי, ניתן לבטל אותו כדי לפנות מקום לנתונים חדשים.

להלן מספר פתרונות לשחזור נתונים מדיסק קשיח אשר שימשו חברות שחזור נתונים:

סריקה מקוונת או לא מקוונת: תוכנת הסורק בוחנת את כל מגזרי הדיסק ומנסה לשחזר מהם נתונים. אם יש מספיק זמן, הוא יכול לסרוק דיסקים מרובים במקביל. הוא יכול גם להשתמש בסריקה ישירה או בטכנולוגיית זרימת ATA טורית שאינה דורשת הסרת הדיסק מהמחשב, אך מצב זה איטי יותר משימוש בשיטת סריקה לא מקוונת.

שחזור במקום: בשיטה זו, התוכן של כונן כושל הוא

כאשר נתונים אובדים מהדיסק הקשיח, הדבר הראשון שעליך לעשות הוא לשמור את הראש ביחד. ייתכן שאתה בפאניקה ואם תתחיל לעשות דברים כמו פירמוט כל הדיסק הקשיח, זה יביא לאובדן נתונים קבוע. לכן, לפני כל דבר אחר, ודא שאתה מפסיק כל פעולה מתמשכת על הדיסקים הקשיחים.

השלב הבא הוא להפסיק להשתמש בדיסקים הקשיחים בכלל. נתק אותם מחיבורי חשמל או רשת במידת האפשר. ואז הסר אותם מהמתחמים שלהם כדי לוודא שלא יכולה לקרות עליהם פעילות נוספת.

לאחר מכן, סרוק אחר וירוסים ותוכנות זדוניות במערכת שלך באמצעות תוכנת אנטי-וירוס או השתמש באחת מסחרית במקום זאת. אם נמצאו בעיות כלשהן, תקן אותן בהקדם האפשרי מכיוון שהן עלולות לגרום לבעיה שלך של אבדן נתונים ב-h