דפיברילטורים במשרדים ומפעלים 

תוכן עיניינים

הצלת חיים כידוע היא ערך נעלה וחשוב. כל מי שיכול להציל חיים צריך לעשות את זה ברגע הרלוונטי, ולאו דווקא אם הוא מוכשר לכך. מי שעבר קורס עזרה ראשונה חייב על פי חוק להגיש עזרה ראשונה למי שצריך אבל גם מי שלא, יכול לעזור למי שזקוק לעזרה ואף להציל חיים ממש.

אחד האמצעים הפשוטים ביותר אבל הקריטיים ביותר להצלת חיים, הוא הדפיברילטור. זה מכשיר שקיבל לא מעט יחסי ציבור בשנים האחרונות מהסיבה הפשוטה – כי הוא באמת מציל חיים! לא צריך בשביל להשתמש בו לדעת כלום אלא רק להקשיב להוראות ולבצע אותן. הנה קצת על איך עובד דפיברילטור ולמה אתם חייבים דפיברילטור למשרד, למפעל או לכל מקום אחר.

מהו הדפיברילטור?

לפני שנסביר על החשיבות שלו, כדאי שנבין קצת מי הוא. דפיברילטור הוא מכשיר חצי אוטומטי מה שאומר שהוא עובד לבד אבל צריך קצת עזרה… הוא כולל מערכת לזיהוי הפרעה קטלנית בקצב הלב שנקראת – VF, שזהו פרפור חדרים שמצריך מיידית מכת חשמל.

למכשיר יש כבלים שבקצה שלהם שתי מדבקות, ואת המדבקות הללו מדביקים בשני מיקומים באזור החזה של החולה\נפגע. ברגע שהמכשיר מזהה את הפרעת הקצב הקטלנית מה שאומר שהבן אדם ללא דופק, הוא מתריע ובלחיצת כפתור הוא מזרים חשמל כדי להשתיק את הפרפור של הלב ולהפעיל אותו מחדש.

טעות רווחת בציבור היא שהמכשיר "מעיר את הלב". להיפך, הוא משבית קוצבים ש"השתגעו" ואין להם שום אפקטיביות, וכך הלב עושה מעין ריסטארט ומתחיל לעבוד מחדש.

בסופו של דבר הדפיברילטור הוא מכשיר שמציל חיים ממש. יש לא מעט מקרים שהוא זה ששינה את התמונה והסיכויים להציל בעזרתו קשורים בקשר ישיר לזמן החיבור וההפעלה שלו מהתמוטטות ודום לב. זו הסיבה שצריך אותו בכל מקום ויש היום דפיברילטורים למפעלים, לקניונים ולמקומות עבודה מכל סוג שהוא. יש היום גם בבתים דפיברילטורים או לפחות בבנייני מגורים, כי לאט לאט כולם מבינים את החשיבות של המכשיר הזה.

למה אתם חייבים אותו בעסק שלכם?

לא משנה מהו דפיברילטור מחיר, אתם חייבים אותו בעסק שלכם. למה? כי אתם חייבים לעובדים שלכם את הבטחון הזה, חייבים ללקוחות שלכם את הביטחון הזה, וכן, גם לעצמכם. הנה כמה סיבות למה אסור לכם לוותר עליו:

  • כי בטוח יש לכם עובדים חולי לב – מחלות לב הן נפוצות מאוד לצערנו היום בגלל אורח החיים הלחוץ והלא בריא ומסיבות נוספות. כמעט אין היום מקום עבודה בו אין חולי לב. הם בדרך כלל מבוגרים או לפחות מעל לגיל 50, אבל לא רק. יש גם צעירים יותר עם מחלות לב וכמובן, יש את מי שעוד לא גילה את זה…
  • כי זה יכול לקרות לכל אחד – דום לב יכול להפתיע בכל גיל וכל אחד. הוא לא מודיע קודם שהוא בא ובדרך כלל גם הסימנים המקדימים קצרים מאוד. דפיברילטור יכול להיות המענה למקרה ומישהו ילקה בדום לב.
  • בשביל הניראות של העסק שלכם – דפיברילטור למשרד, למפעל או לכל מקום עבודה אחר עובד בשבילכם גם ברמה השיווקית. כן, כשלקוחות מגיעים לעסק ממנו הם קונים שירותים או מוצרים ורואים דפיברילטור (בדרך כלל הוא בארון ייעודי בקיר או בכל מקום בולט אחר) הם מרגישים בטוחים יותר וגם תופסים את העסק כרציני, אחראי וכזה שדואג לעובדים וללקוחות שלו. 
  • בגלל הזמנים – לא משנה איפה העסק שלכם, אם תצטרכו מעכשיו לעכשיו מכשיר דפיברילטור, עד שיגיע האמבולנס הקרוב ביותר ייקח כמה דקות והדקות הללו הן בדיוק ההבדל בין חיים למוות. דפיברילטור מחיר הוא כמה אלפי שקלים בלבד והמחיר הוא בטח לא סיבה לשלם כזה מחיר גבוה על אי הימצאות דפיברילטור.

ביותר ויותר מקומות עבודה מבינים את זה. דפיברילטורים למפעלים כמו גם למשרדים או לכל מקום אחר בו יש התקהלות של אנשים זה חובה. כל כך הרבה אנשים ניצלו בזכות המכשיר הפשוט הזה, מכשיר שלא מצריך יידע קודם אלא הפעלה שלו, האזנה להוראות וזהו, לא יותר מזה.

אם יש לכם עסק בכל תחום שהוא אתם חייבים שיהיה בו דפיברילטור. אתם חייבים את זה לעצמכם וחייבים את זה לסובבים אתכם.