דפיבריליטור – מציל חיים לאומי

תוכן עיניינים

דפיברילטורים הם מכשירים רפואיים המשמשים למתן הלם חשמלי ללב. כאשר הלב נכנס לקצב לא תקין, זה יכול לגרום לדום לב.

דפיברילטור הוא מכונה ניידת המשמשת להחזרת הקצב התקין של פעימות הלב אצל אנשים עם דום לב פתאומי. אם ניתן לגשת אליו במהירות ולהחיל רפידות, הוא יוכל להפעיל מחדש את הלב ולהציל חיים של מישהו.

הדפיברילטורים הראשונים נוצרו על ידי שני מהנדסים, וילם קולף וג'יימס ג'וד, עוד ב-1957.

בעשורים האחרונים, הדפיברילטור היה מכשיר מציל חיים. במקרה של דום לב, מכשיר זה יכול לספק הלם ללבו של המטופל כדי להחזיר את קצב הלב התקין.

המכונה משמשת בעיקר במקומות ציבוריים כמו שדות תעופה וקניונים כדי להתמודד עם דום לב פתאומי בבניינים שלהם. הוא ממוקם בדרך כלל במקום נגיש, לעתים קרובות ליד יציאת חירום או שירותים.

דפיברילטורים הם מכשירים שעוזרים להציל חיים. ניתן להשתמש בהם בבתים, במשרדים ובחללים ציבוריים כמו שדות תעופה, תחנות רכבת וקניונים.

דפיברילטורים מפעילים שוק חשמלי על שריר הלב של האדם כדי להחזיר אותו לקצב תקין. המכשיר גם מתעד את שעת האירוע ופרטים כמו סוג דום הלב והאם בוצעה החייאה או לא לפני מתן הדפיברילציה.

הדפיברילטור הוא מכשיר חיוני בכל התעשיות וניתן להשתמש בו בדרכים רבות ושונות:

בבתים, ניתן למקם אותו ליד מיטה למקרי חירום כאשר מטפלים אינם בסביבה – במשרדים, ניתן לשמור אותו באזור קבלה למקרה חירום של מישהו בזמן העבודה – במקומות ציבוריים כגון

דפיברילטורים הם מכשירים רפואיים ניידים שניתן להשתמש בהם בחולים שנמצאים בדום לב. הם משמשים כדי לנסות להחזיר את קצב הלב של הסובל.

דפיברילטורים פותחו בשנת 1929 על ידי וילם איינטהובן, קרדיולוג הולנדי שיצר את האלקטרוקרדיוגרף הראשון בעולם. הוא גילה שאם יופעל זרם חשמלי על לבו של אדם, זה יכול לשנות את קצב הלב והקצב שלו.

דפיברילטור שולח פעימות אנרגיה דרך דופן החזה של המטופל שעלול לגרום לשריר הלב שלו להתכווץ ולכן להחזיר לו את הקצב הטבעי. דפיברילציה הציל אינספור חיים מאז גילויו, עם מוערך של 300,000 חיים ניצלים מדי שנה ברחבי העולם רק משימוש בדפיברילציה "גישה לציבור".

בעולם המודרני, קיים סיכון מתמיד לדום לב. לחלק מהאנשים יש סיכון גבוה יותר מאחרים וחשוב שיהיה להם דפיברילטור בקרבת מקום.

מדי שנה, 300,000 אנשים בבריטניה סובלים מדום לב ו-10% מאלה מתים כתוצאה מכך. זה הופך את הדפיברילטור לאחת מפריצות הדרך החשובות ביותר בהצלת חיים לאומית. ועכשיו, אתה אפילו יכול לקבל דפיברילטור אישי משלך בבית!

דפיברילטור הוא מכונה המשמשת להחזרת הקצב התקין של הלב ולספק מספיק מכות חשמל לחזה כדי לעשות זאת.

מאמר זה מציג לראשונה מהו דפיברילטור וכיצד הוא יכול לעזור להציל חיים. לאחר מכן, הוא מספק כמה נתונים סטטיסטיים על כמה אנשים מתים מדום לב בכל שנה, כמו גם קצת מידע על מה קורה אם אתה שורד דום לב ומי צריך לשאת איתם דפיברילטור בכל עת.

דפיברילטורים שימושיים במקרה של דום לב-ריאה (CPA). כשהם צמודים למטופל, הם יכולים לערוך שני סוגי טיפול – דפיברילציה ודפיברילטור.

הטיפול הראשון משמש לשחזור או לווסת פעימות הלב של חולים הסובלים מטכיקרדיה חדרית (VT) או פרפור חדרים (VF). דפיברילציה שולחת זרם חשמלי ללב, שעלול להפריע לקצב הלב. יש לו השפעה מוגבלת על הפרעות קצב ברדי.

הטיפול השני משמש כאשר למטופל יש דופק אך לא חזר להכרה לאחר דום לב. המכונה מנתחת את הקצב של המטופל ולאחר מכן שולחת הלם חשמלי אם היא מזהה ברדיקרדיה מסכנת חיים. זֶה

דפיברילטור הוא מכשיר המנתח את הפעילות החשמלית של הלב וקובע האם יש צורך בהלם כדי להחזיר קצב לב תקין.

אם אתה חש באחד מהתסמינים הללו במשך יותר מ-10 דקות, עליך לפנות ישר לחדר המיון:

כאב בחזה

קוצר נשימה

סְחַרחוֹרֶת

התעלפות או אובדן הכרה

דפיברילטור הוא מכשיר השולח דחפים חשמליים ללב במטרה למנוע ממנו להיכנס לפרפור חדרים. אם יצליח, זה יאפשר למטופל לחזור לחיים נורמליים.

הוא משמש בדרך כלל כאשר מישהו נכנס לדום לב והוא זקוק להחייאה. ניתן להחיל דפיברילטור בהקדם האפשרי ועשוי להציל חיים.