האם אתם צריכים להחזיק דפיברילטור בביתכם?

תוכן עיניינים

הבית שלכם הוא המקום הבטוח ביותר בשבילכם או לפחות אמור להיות כזה. הבית הוא המקום אליו אנחנו חוזרים בסוף יום עבודה מתיש, נחים, פוגשים את בני המשפחה ומרגישים בו הכי בנוח. 

גם מבחינה רפואית הוא יכול להיות המקום הבטוח בשבילכם בעיקר אם אתם חולי לב. איך? אם תרכשו דפיברילטור ותציבו אותו בביתכם. הוא יכול להיות זה שיציל אתכם ברגע האמת וכל מה שצריך זה בן משפחה קר רוח או כל אחד אחר שיהיה בבית. 

אם עוד לא שמעתם על דפיברילטור ואתם לא יודעים למה אתם חייבים דפיברילטור בבית, הנה קצת עליו, מה הוא בכלל ומהי החשיבות שלו.

מהו הדפיברילטור?

בטוח יצא לכם לראות בטלוויזיה סרט או סדרה בה צוות רפואי הגיע לאדם שהתמוטט, אדם שלקה בדום לב והזדקק מיידית להחייאה, הניח עליו את כפות החשמל שמחוברות למוניטור ובלחיצה על כפתור זה שהתמוטט קיבל מכת חשמל שהחזירה אותו לחיים. רגע כזה הוא אכן רגע דרמטי, אבל חשוב להגיד את האמת – ביותר מידי מקרים הצוות הרפואי מגיע מאוחר מידי, מגיע אחרי כמה דקות שיכולות להיות קריטיות. חשוב שזה שמתמוטט יקבל מכת חשמל כמה שיותר מוקדם ובדיוק בשביל זה יש את מכשיר הדפיברילטור.

הדפיברילטור הוא מכשיר שיודע לזהות הפרעת קצב לב קטלנית שנקראת VF, שזהו פרפור חדרים מה שאומר שאין קוצב אחד שמנהל את הפעילות החשמלית של הלב כמו שאמור להיות בצורה תקינה אלא הלב "משתגע" והמון קוצבים קטנים עובדים במקום הראשי מה שהופך את פעילות הלב ללא אפקטיבית וזהו המצב המוכר כדום לב.

דפיברילטור הוא מכשיר שאמור לפתור את הבעיה הזו. לאחר שהוא מזהה את הפרעת הקצב הוא ממליץ למשתמש ללחוץ על כפתור ה"שוק" וכשניתן שוק עוצמת החשמל משביתה את כל הקוצבים הללו ומאפשרת ללב להתחיל לעבוד מחדש. כל מה שצריך זה זמינות של המכשיר ושימוש מהיר בו על מנת שניתן יהיה להתגבר על הבעיה כמה שיותר מהר.

כל אחד יכול!

מה שמדהים במכשיר הדפיברילטור הוא שהוא מיועד לשימוש של כל אדם. לא צריך להיות רופא או פרמדיק וגם לא חובש, הוא מיועד לשימוש של אנשים ללא ניסיון. שהו מכשיר פשוט מאוד שמצריך הדלקה שלו, לאחר מכן המכשיר אומר (באנגלית או בעברית, תלוי מה סוג המכשיר) למשתמש ללחוץ על לחצן האנליזה, ואם הוא מזהה את הפרעת הקצב הקטלנית הוא מורה למשתמש ללחוץ על "שוק חשמלי". זהו. שני כפתורים ושתי לחיצות, לא צריך לדעת כלום לפני אלא שתהיה הבנת הנשמע פשוטה. 

במיוחד לחולי לב

אם אתם חולי לב ואתם רוצים להרגיש יותר בטוחים בבית שלכם דפיברילטור יכול בהחלט להיות מה שאתם צריכים. מי שנמצא סביבכם לא חייב להיות עם יידע מקדים כפי שציינו, אלא רק לדעת איפה ממוקם הדפיברילטור. יהיה עוד יותר חכם להציב אותו במקום בולט, במקום בו כולם רואים אותו ויכולים מיידית להשתמש בו בעת הצורך.

לא בבית? לפחות שיהיה בבניין…

אם מחיר דפיברילטור יקר לכם מידי (הוא עולה כמה אלפי שקלים ככה שברוב המקרים זהו מחיר שאפשר לעמוד בו) אתם יכולים להציע אותו לדיירי הבניין ככה שהמחיר יתחלק בין כולם. תוכלו להחליט על מקום בו הוא יוצב כמו הכניסה לבניין, הקומה האמצעית וכדומה וככה אם מישהו יצטרך אותו הוא יהיה זמין במהירות לכל דיירי הבניין.

יש אפילו מכשירים שמחייגים אוטומטית למד"א מה שיכול לקצר עוד יותר את זמני התגובה. מה שחשוב הוא שיהיה דפיברילטור כזה הכי קרוב אליכם ואל היקרים לכם, בין אם אתם חולי לב או שלא. יש לא מעט מקרים בהם המכשיר הזה הציל חיים, אתם בטח לא רוצים לבכות אחר כך למה לא רכשתם את המכשיר הזה בזמן ולא יכולתם לעשות בו שימוש.