למה חשוב לבחור חברת הידרו וגידול צמחים איכותית למשתלה שלכם?

תוכן עיניינים

לגדל צמחים זו תורה שלמה ויש מספר שיטות שרווחות בארץ. על מנת לגדל צמחים בבית, במשק או במשתלה, חייב שיהיה ידע איכותי שמאפשר גידול טוב. אחת השיטות שקיימות כיום לגידול צמחים היא שיטת ההידרו שעליה נדבר במאמר זה.

מהי שיטת ההידרו?

גידול הידרו הוא למעשה גידול שאינו נעשה על האדמה. בגידול זה אין מזיקים שמגיעים מהאדמה ולכן צמחים אלו גדלים בצורה עמידה יותר. כיום כמעט כל צמח ניתן לגדל בשיטה זו. מדובר בשיטה מבוקרת בה הצמח מקבל את כל המים, האור והמינרלים שהוא צריך ללא צורך באדמה או גידול על הקרקע. גידול צמחים בשיטת ההידרו מצריך ידע מעמיק כדי לגדל צמחים בצורה איכותית ולכן יש לבחור בחברת הידרו איכותית עבור המשתלה שלכם. 

מה חשוב לבדוק בחברת ההידרו שאתם בוחרים עבור המשתלה שלכם?

הדבר הראשון שחייב לבדוק הוא שהחברה יודעת את שיטת הגידול על בוריה. יש חשיבות למים שבהם משתמשים ובמינרלים שיש להכניס בהם. כמו כן, יש לדעת אילו צמחים מומלץ לגדל בשיטה זו. שיטת ההידרו למעשה מחדירה לתוך המים שמקבלים הצמחים, את כל המינרלים שהיו מקבלים דרך האדמה. החומרים שבאדמה למעשה נכנסים לתוך הצמח ומעשירים אותו כאשר הם מומסים. מי שמגדל בשיטת ההידרו, יודע אילו מינרלים טובים ואיכותיים זקוק הצמח על מנת לגדול בצורה טובה. חשוב לבדוק שהחברה שאתם בוחרים עובדת עם מערכת מים סגורה לגידול, גם בשל החיסכון במים וגם בשל המינרלים שמים אלו מכילים. 

מעבר לדברים אלו, בידקו שלחברה יש אוהל לגידול הידרו איכותי שמתאים לכך, ושבתהליך נעשה אוורור נכון של הצמחים. האוורור הוא חלק חשוב ובלתי נפרד מתהליך הגידול ולכן חשוב לוודא שהוא אכן קיים. דבר נוסף שכדאי לבדוק הוא עלויות החשמל. כידוע צמחים זקוקים לאור על מנת לגדול. כחלק מהשיטה, מקבלים הצמחים אור ממנורות חשמל. מומלץ לבדוק עם החברה מתי המנורות צריכות להיות במצב דלוק ומה חשבון החשמל הממוצע שצריך לכך. ברגע שתדעו את כל הפרמטרים הללו, תוכלו להבין כי מדובר בחברה לגידול צמחי הידרו איכותית שיודעת מה היא עושה. 

היתרונות של שיטת ההידרו

1. אין צורך באדמה שנחשבת למוצר יקר יחסית וגם מספקת קרקע יציבה עבור מזיקים.

2. אם עושים שימוש חוזר במים, אין צורך לשלם הרבה והצמח מקבל את כל מה שהוא צריך.

3. עלויות הדישון נמוכות מאוד, ביחס לדישון האדמה שעולה הרבה יותר. 

4. בגידול זה כמעט ואין מזיקים בגלל שהוא לא נמצא על האדמה ומערכת הגידול היא מבוקרת.

5. אין זיהום אקולוגי וזה מה שהופך את השיטה להרבה יותר טובה.

לסיכום, שיטת גידול צמחים בהידרו היא שיטה עם המון ידע, אם אתם רוצים לקחת חברה כזו עבור המשתלה שלכם, מומלץ לבדוק את האיכות שלה ושהיא מכירה היטב את השיטה.