מה הדבק החזק בעולם?

תוכן עיניינים

ישנם דבקים רבים חזקים יותר מהדבק ביתי ממוצע. עם זאת, דבקים המשמשים לעבודות כבדות או חפצים דורשים דבק חזק. ישנם מספר סוגים של דבקים שניתן להשתמש בהם להדק חומרים שונים. הסוגים הפופולריים ביותר של דבקים עבור יישומים כבדים כוללים אפוקסי, פוליאוריטן וסיליקון. לשלושת סוגי הדבקים הללו יש כמה איכויות שגורמות להם לבלוט בין האחרים.

אפוקסי הוא דבק דו-חלקי המורכב משרף אפוקסי ומשחת מקשה אשר מעורבבים יחדיו ליצירת מערכת שרף אלסטית בעלת שלמות גבוהה. לפוליאוריתן יש תכונות רבות כגון עמידות מצוינת למים ועמידות בפני שחיקה שהופכות אותו למעולה עבור יישומים כבדים כמו

דבק הוא חומר המשמש לחיבור חומרים יחד ליצירת יחידה מלוכדת. ניתן לייצר דבק מסוגים שונים של חלבון מן החי, כמו ג'לטין וקזאין, או מפולימרים סינתטיים כמו חומצה אקרילית וויניל אצטט.

דבקים מיושמים או על ידי הברשה או על ידי טבילה, אם כי ניתן גם לרסס אותם עם פחית אירוסול. הזמן הנדרש להתייצבות הדבק תלוי בגורמים כמו סוג ועובי החומר המודבק; זה נע בין שברירי שנייה למספר שעות או אפילו ימים.

דבקים הם חומרים המסוגלים ליצור קשר דבק בין משטחים שונים. חוזק הקשר נקבע על פי התכונות המלוכדות של הדבק. ישנם סוגים רבים ושונים של דבקים, אך רק מעטים חזקים מספיק כדי לעמוד בלחצים גבוהים.

דבקים תעשייתיים משמשים ביישומים מעשיים רבים כגון עיבוד עץ, בנייה ואריזה. הם מגיעים במגוון של צמיגות כדי להתאים ליישומים שונים, כולל דבקי ציאנואקרילט בעלי ביצועים גבוהים שמתרפאים באופן מיידי במגע עם מים או לחות אטמוספרית.

הדבק החזק בעולם נקרא ציאנואקרילט.

ציאנואקרילטים הם אורגניים,

פולימרים סינתטיים הידועים בהיצמדותם המיידית ובפילמור המהיר שלהם.

הסוג הנפוץ ביותר של ציאנואקרילט, הנקרא דבק-על, מכיל אחוז גבוה של מונומרים ואחוז נמוך של צולבים.

זה מה שעושה את זה כל כך חזק ועמיד לאורך זמן.

דבקים המכילים חלבונים מבעלי חיים או צמחים ניתן לאסוף ממקורות טבעיים על ידי הרתחתם במים לקבלת חומר דבק שניתן לשים על מזון או להשתמש בו כחומר דבק.

עם כל הדבקים השונים שאנו משתמשים בהם, כדאי לדעת איזה מהם הוא החזק ביותר. הדבק החזק בעולם נקרא "ביוסטיל" והוא בעל חוזק מתיחה של מעל 1.8 ג'יגה-פסקל.

Biosteel הוא דבק שפותח במקור עבור יישומים רפואיים אך מצא גם שימושים רבים אחרים. הוא רגיש ללחץ וניתן להשתמש בו על משטחים רטובים ויבשים, מה שהופך אותו מושלם לשימוש במגוון רחב של תעשיות: שחזור אומנות, הנדסה, רפואת שיניים ועוד הרבה יותר!

הדבק החזק בעולם הוא ציאנואקרילט.

הוא שייך לקבוצת כימיקלים הנקראים "דבקי על". הוא מורכב ממימן, חמצן, חנקן ופחמן עם הנוסחה CHN(CO)C(CN)H

ניתן למצוא דבק על בהרבה משקי בית ברחבי העולם.

לדבק סופר שימושים רבים – ניתן להשתמש בו כדבק מתייבש או איטום לחומרים נקבוביים. וזה יכול לשמש גם לתיקון פריטים שונים כמו פלסטיק, מתכת, זכוכית, גומי ונייר וכו'.