ציוד לעזרה ראשונה שהכרחי וחשוב להכיר

תוכן עיניינים

בבית, במשרד, בעת טיול או בבית הספר אנו עלולים להיתקל במקרים בהם מישהו נפצע ויש לתת לו עזרה ראשונה לפני סיוע רפואי מקצועי. בשל כך, חשוב מאוד שבכל מוסד כזה יהיה תיק עזרה ראשונה הכולל חפצי עזר למקרי פציעות וגם מספר אנשים שיודעים להגיש עזרה ראשונה במקרים אלו. במאמר זה נציג לכם מספר חפצים שקיימים בכל תיק עזרה ראשונה ונסביר גם מה השימוש שלהם בעת פציעה.

משולש חבישה

המשולש הוא למעשה סוג של תחבושת קיבוע והוא מיועד למצבים של שבר או נקע. הקיבוע הוא למעשה הייעוד של המשולש, אך ניתן גם להשתמש בו כחוסם עורקים  למקרים של דימומים חזקים או כתחבושת לכל דבר. השימוש במשולש לצורך קיבוע מצריך ידע בחבישה אותו תוכלו לרכוש בקורס עזרה ראשונה או משיטוט קצר באינטרנט.

תחבושת בטן לעצירת דימומים

תחבושת הבטן היא תחבושת עבה בעלת שכבות רבות. השכבות בתחבושת זו מתרכזים במרכז שאליו מחוברים שני סרטים שאותם ניתן לקשור בחוזקה. תחבושת זו נועדה לעצירה של דימומים גדולים והיא נקראת תחבושת בטן כי מיועדת לחבישה של אזורים נרחבים כמו הבטן. אך חשוב לציין שעם תחבושת הבטן ניתן לחבוש גם פגיעות ראש או פגיעות ודימומים רחבים באזור השוקיים והידיים. המטרה לנסות לעצור את הדימום עד לקבלת עזרה רפואית.

חסם עורקים – ח.ע

החסם עורקים הוא למעשה סוג של תחבושת עשויה מסיליקון גמיש וחזק. תחבושת זו מיועדת לחסימה של עורקים מדממים והיא בגדר מצילה חיים. אדם שנפגע בתאונה שבה רגלו נשברה בשבר פתוח, יזדקק לחסם עורקים על מנת שלא יאבד המון דם. איבוד דם מסיבי עלול לגרום למוות דיי מהיר ולכן חשוב לבדוק לפצוע דימומים ושטפי דם מהר ככל האפשר כדי לעצור אותם. השימוש בחסם העורקים מצריך ידע שאותו לומדים בקורס עזרה ראשונה. אחד הכללים בשימוש בחסם העורקים הוא לרשום לידו את התאריך והשעה ששמתם אותו. הסיבה לכך היא מצבים של יצירת נמק. החסם עורקים הוא מצוין עד למצב בו צוות רפואי מקבל את הפצוע. אם הוא יהיה שעות רבות על הפצוע ללא קבלת סיוע רפואי מקצועי, הוא עלול ליצור נמק וכתוצאה מכך כריתה של האיבר. לכן חשוב מאוד לציין תאריך ושעה ליד החסם עורקים.

מלע"כ, מספריים עם כפתור

המלע"כ הם מספריים מיוחדים שבקצה שלהם יש מין סוג של עיגול שנקרא כפתור. הכפתור למעשה שומר שבחלק זה המספריים לא יהיו חדות והם יאפשרו לחתוך בגדים של פצוע כדי לחפש דימומים בגופו. מספריים אלו הן מאוד חזקות וניתן לגזור עימם גם חתיכות מתכת.

ציוד חבישה עדין

פציעות שכיחות מאוד בבתי ספר ובמשרדים הן פציעות שבהן צריך ציוד לבישה עדין הכולל פלסטרים, פדי גזה, אגדים, לויקופלסט (סרט דביק), רשת וחומר חיטוי כמו פולידין. בעזרת חומרי חבישה אלו ניתן לחבוש חתכים בידיים, רגלים וכדומה וכל משרד חייב שזה יהיה קיים בו.