קרוואן נגרר – כל מה שאתם צריכים לדעת

תוכן עיניינים

רוצים לצאת לטיול משפחתי או זוגי בטבע הישראלי, ושוקלים לשכור קרוואן לטיול שלכם? או שאולי אתם מעוניינים להבין מי יכול לנהוג עצמאית בקרוואן ומי רשאי לגרור אותו? בכל מקרה, במאמר הנוכחי תמצאו את התשובות לכל שאלותיכם, ותוכלו ללמוד כל מה שחשוב לכם לדעת לפני השכרת קרוואן, או בעת תכנון חופשה הכוללת נהיגה עצמאית או גרירת קרוואן.

מהו קרוואן נגרר?

קרוואן נגרר הוא קרוואן המתחבר לרכב שלכם, כאשר ישנם כל מיני קרוואנים נגררים, המגיעים בגדלים שונים. יש קרוואנים קטנים שיכולים להיגרר על ידי רכב פרטי רגיל, ויש גם קרוואנים גדולים יותר שמצריכים לפעמים רישיון נהיגה מסוג ג'. לכן, חשוב להיות מודעים לכך, וכדאי להכיר את התקנות הרלוונטיות, אם אתם רוצים להשכיר קרוואן לנהיגה עצמאית ואם אתם מעוניינים לגרור קרוואן נגרר להשכרה.

מי רשאי לנהוג בקרוואן?

כדי לנהוג בקרוואן, תצטרכו שיהיה לכם רישיון נהיגה רגיל. אבל, לפעמים, תקנות משרד התחבורה וחלק מחברות השכרת הקרוואנים דורשים שתעמדו גם בתנאי גרירת הקרוואן – על מנת שתוכלו לגרור את הקרוואן ממקום למקום בעזרת הרכב שלכם, כחלק מהנהיגה העצמאית שלכם בקרוואן. שזה אומר שייתכן שתידרשו לכך שיהיה ברשותכם רישיון נהיגה מסוג ב' או ג', וכן תנאים נוספים.

מי יכול לגרור קרוואן נגרר על פי חוק?

אם אתם בני 24 ומעלה, אינכם נהגים חדשים, ויש ברשותכם רישיון נהיגה מסוג ב' (בתוקף), אז אתם רשאים לגרור קרוואן נגרר להשכרה. וכדי לגרור את הקרוואן עם הרכב שלכם, עליכם להחזיק ברכב בעל כושר גרירה מתאים, בהתאם לגודל הקרוואן שתרצו לגרור. ולפעמים יש צורך גם בביטוח רכב מתאים. מי שעומד בתנאים אלו בהחלט יכול לגרור את הקרוואן עם הרכב שברשותו.
שימו לב גם שאם אין ברשותכם רכב שעומד בתנאי גרירת הקרוואן שאתם רוצים להשכיר, אבל יש לכם רישיון מתאים, ואתם עומדים בשאר התנאים, אז אתם עדיין יכולים לגרור את הקרוואן עצמאית, אם תשכירו רכב מתאים לשם כך.

מה עוד כדאי לדעת לפני השכרת קרוואן וגרירתו?

מה נמצא בכל קרוואן ששוכרים?

בקרוואנים תמצאו את כל הציוד ואת כל מה שאתם צריכים כדי להרגיש בבית, גם בחופשה שמרוחקת מהבית שבו אתם מתגוררים בדרך כלל. בכל הקרוואנים יש מיטות, שירותים ומקלחת, ומטבחון מאובזר הכולל: כיריים, גז, מקרר, טלוויזיה עם כניסת  USBועוד המון פינוקים נוספים. כך שבעצם יש לכם אפשרות לנסוע לאן שתרצו, להתרחק מהבית, ועדיין "להרגיש בבית" בקרוואן, בזמן שאתם מטיילים בטבע. ואין למעשה דרך ייחודית, מהנה ומפנקת יותר מזו, כדי להתנייד וללון במהלך הטיול שלכם.

האם אפשר לשהות בקרוואן בעת גרירתו?

אם אתם מעוניינים בנהיגה עצמאית בקרוואן ובגרירת הקרוואן בעצמכם במהלך החופשה שלכם, אז חשוב מאוד שתדעו שאסור לכם להיות בתוך הקרוואן בזמן שהקרוואן נגרר עם הרכב.
וזאת שכן כל עצירה פתאומית יכולה להיות מסוכנת. בנוסף, לפני גרירת הקרוואן, כדאי גם לבדוק שכל הדלתות והחלונות של הקרוואן סגורים, ושכל החפצים שלכם נמצאים במקומם.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על השכרת קרוואנים לחופשה הבאה שלכם? צרו איתנו קשר עוד היום, ונשמח לחזור אליכם עם פרטים נוספים.