אז יש לכם אתר עם בלוג לא פעיל או יעיל במיוחד. מה תוכלו לעשות? תכנון וניהול מוצלחים, יצירתיות וגם היכרות קטנה עם עולמות התוכן והקידום יביאו אתכם למקום הרצוי, מהר ובקלות. מיד נציג בפניכם את כל הדרכים לניהול בלוג החלומות, ששומר על רף מקצועי נכון ומושך אליו כמות רבה של קוראים סקרנים.
הבלוג באתר שלכם חשוב ומהותי!
בלוגים עברו כברת דרך משמעותית מתחילת דרכם האינטרנטית ועד היום. כבר כמעט ולא תמצאו אותם באתרים ייעודיים כמו תפוז, ישראבלוג או סלונה המיתולוגי, אלא כחלק אינטגרלי מאתר שעוסק בתחום מסוים ושמופיע בהם בדרך כלל מידע מקצועי רלוונטי. כיום הבלוג הוא מקום נפלא לנקז אליו את כל האינפורמציה, התובנות והסיפורים העסקיים שלכם, שאינם נכללים בשירותי העסק או מוצריו. המאמרים השונים מעשירים את המידע בנוגע לעסק, מסוגלים לתת ביטוי מלא ומדויק יותר לעשייה שלו ויוצרים תובנה לפיה אותו עסק מהווה גורם מומחה בתחומו (אוטוריטה).
אז עם כל היתרונות היקרים מפז שיש לבלוג, איך תנהלו אותו כמו שצריך? לפניכם כל הטיפים והעצות שתזדקקו להן באמת.
הגדירו מטרות
אם הבלוג שלכם חדש או שיצא מפעילות, זה הזמן לתכנן את המטרות מהעבודה בתוכו מחדש: העשרת הרושם המקצועי, מקום לסטאדי קייס מהעסק ופעילותו, לאילו קהלים הוא יפנה, במה יעסוק, איך יקשור בין התוכן המקצועי המופיע לבין מוצרים ושירותים המוצעים באתר, מה יהיה היקף המאמרים, באיזו תדירות יעלה תוכן חדש, מה מבנה המאמרים וכיצד תשב בתוכם הגרפיקה ועוד.
זה הזמן להיכנס ולחטט בבלוגים של אתרים אחרים, כולל של המתחרים – לראות מה נעשה וכיצד ולקבל רעיונות שיעזרו לכם לעורר לחיים גם את הבלוג שלכם.
צרו לוח זמנים קבוע ומסודר
ההמלצה המקצועית היא לפרסם פוסט חדש בבלוג אחת לשבועיים. הסיבה הראשונה היא כדי לא לשחוק את בעל האתר, שנדרש לעבוד משבוע לשבוע כדי לפרסם, או לשלם סכום חודשי יקר לכותב חיצוני. סיבה נוספת רלוונטית למי שמבצע קידום אורגני לאתר – הבלוג מאפשר לבסס חלק עצום מהתוכן על מילות מפתח, אך מכיוון שהסריקה של גוגל לתכנים חדשים (ובהתאם, קביעת השיפור בדירוג שלהם) מתרחשת בתדירות שבין 8-12 ימים, אין רלוונטיות בלפרסם תוכן חדש באתר מידי שבוע, אלא מידי שבועיים.
כבעלי העסק תוכלו להחליט על תדירות אחרת בהתאם לצרכים והמטרות שלכם, למשל פרסום של פוסט חודשי או אפילו דו חודשי. מומלץ לקבוע מראש את הנושאים עליהם תכתבו, רצוי באופן רבעוני. כך תדעו במדויק מהם התכנים שעולים בכל פעם והדבר חוסך משמעותית בזמן. אם ידוע לכם שתרצו להתמקד במשהו אקטואלי, פשוט סמנו לעצמכם "נושא אקטואלי" בלו"ז שתבחרו בהמשך. מומלץ שכלל הנושאים יעלו לרשימה בענן, כך שתוכלו להוסיף אליה בכל פעם נושא נוסף שחשבתם שיהיה שווה לכתוב עליו.
עודדו את מעורבות הקהל
אחת הסוגיות הכי חשובות כיום בעידן של שיווק דיגיטלי לעסקים, מתייחסת לאופן שבו אתם מספקים אינפורמציה לקהל שלכם בתמורה למשהו מהם. לאורך הזמן, פחתה התמורה דרך לייקים כנגד צמיחת הצורך במעורבות: תגובות, שיתופים ויצירת תוכן המתבסס על שלכם הפכה לנכס בולט ברשתות החברתיות ובכלל, מה שכמובן יהפוך למצרך יקר מפז עבור מי שמנהל לעצמו בלוג באתר.
דרך האפשרות להגיב זוכים הקוראים שלכם ליכולת לתת לכם פידבק (חיובי או שלילי) שיעזור לכם להשתפר או להבחין בדבר מה שלא שמתם לב אליו, לשאול שאלות וליצור מולכם אינטראקציה. זוהי זירה נוספת בה ניתן לשמור על קשר עם הקהל שלכם ולכן צריך לשמור באופן קבוע על הנעה לפעולה, עניין ועוררות.
שתפו את הפוסטים שלכם ברשתות החברתיות
פרסום מאמרי הבלוג ברשתות החברתיות יביא אליהם קוראים גם מתוך הפייסבוק, האינסטגרם או הטוויטר. תוכלו לפרסם ציטוט מרכזי מהכתבה או לכתוב לגביה כמה שורות. התוצאה הרצויה מהמהלך הזה, היא של הגדלת הטראפיק (תנועת הגולשים) לתוך האתר, מה שיביא לצמיחה פוטנציאלית בלידים, הנרשמים או הרוכשים ועל הדרך גם יעשה טוב לדירוג שלכם בגוגל.
מלבד כל היתרונות הללו, השיתוף הוא גם מעין "תצוגת תכלית" שדרכה אחרים יכולים להתוודע לפועלכם ולשמור על רמת חשיפה נאותה, שמעניקה ערך אמיתי לבעל האתר שמשקיע בתכנים שלו ורוצה שלא להרגיש שעשה זאת לחינם.
אל תחששו לשאול מה לשפר
ניהול בלוג מוצלח כרוך בעקומת למידה תלולה, במסגרתה בעל העסק מייצר עוד ועוד תכנים אך לא שוכח ללמוד כיצד לשפר ולשכלל אותם מפרסום לפרסום. אל תהססו להריץ שאלה בקרב עובדים, מכרים ולקוחות בנוגע לטיב התוכן ורמת העניין ממנו, לקבל ביקורת, ללמוד על חוסרים או בעיות בתיאום הציפיות ולהבין מה אחרים רוצים לקבל מכם וכיצד. בלוג טוב יפתח עם הקוראים הקבועים שלו לאורך הזמן גם שפה משלו, רעיונות וערכים, שיובילו בסופו של דבר לתאימות עם ערכי המותג עצמו ומשם לרכישה וודאית, קבועה וחוזרת.