גבי ושני בר – יזמות וטכנולוגיה פורצת גבולות

תוכן עיניינים

גבי ושני בר הם זוג יזמים ישראלים שעברו מסע יוצא דופן בעולם העסקים והטכנולוגיה. סיפור חייהם מדגים את האתגרים, ההזדמנויות והתהפוכות שיזמים רבים חווים בדרכם.

שני נולדה וגדלה בהרצליה, ובילדותה עברה ניתוח מורכב לכריתת גולגולת עקב גידול נדיר בראש. למרות המוגבלות הפיזית והאתגרים הרפואיים, שני הצליחה להשתקם, רכשה השכלה בניהול השקעות ושיווק דיגיטלי, והשיגה ריפוי פנימי. היא נישאה לגבי, יזם מנוסה בעצמו עם תואר שני במנהל עסקים.

יחד, הזוג הקים רשת מרכזי ספא ברחבי הארץ, כחלק משליחותם לסייע בריפוי הפיזי של שני. אך לאחר שלוש שנים, אסון פקד את אחד הסניפים כאשר שריפה גבתה את חייו של אדם. האירוע הטרגי הוביל את בני הזוג לחשבון נפש עמוק ולרצון לתרום לקהילה. הם יזמו את תוכנית "חולמים בגדול" לסיוע לנוער בסיכון ולאנשים עם מוגבלויות להגשים את חלומותיהם.

במקביל, גבי ושני זיהו את ההזדמנות העסקית שהתעוררה באותה תקופה בשוק חנויות האמזון. הם שילבו את הידע של גבי בתחום ואת כישורי השיווק של שני, והפכו במהירות לאחת החברות המובילות בישראל לניהול נכסים דיגיטליים. החברה צברה 450 משקיעים פרטיים שנהנו מתשואות גבוהות במשך חמש שנים, והזוג קיים כנסים והרצאות לקהילת המשקיעים שלהם.

אולם, עם פרוץ מגפת הקורונה השוק השתנה דרמטית. עלויות הפרסום באמזון זינקו, והחברה של גבי ושני נקלעה לקשיים. בנסיון לגייס הון, הזוג פנה למשקיעים אוסטרלים, אך העסקה לא יצאה לפועל והכספים הפכו לחוב. במקביל, נכנסה קרן ההשקעות "מגדלור" לתמונה, אך גם היא לא הצליחה לסייע לחברה לצלוח את המשבר.

בני הזוג הבינו שהדרך היחידה להציל את המשקיעים היא למצוא רוכש לחברה. הם עברו לארה"ב ב-2022 והחלו בתהליכי גיוס, כולל משא ומתן עם ענקית המסחר המקוון Thrasio. אך לבסוף, מגדלור החליטה להגיש בקשה לפירוק החברה, וחלומם של גבי ושני התנפץ.

אובדן החברה היה אירוע טראומטי עבור הזוג והם נאלצו להתמודד עם רגשות קשים של כישלון, בושה וחוסר אונים. בתהליך ארוך של תשובה והתבוננות פנימית, בסיוע המורה לקבלה יהודה גולדפיינר, הם הצליחו לראות את המשבר מפרספקטיבה רחבה יותר ולמצוא משמעות חדשה בחייהם.

כיום, גבי ושני בר מתגוררים בארה"ב וממשיכים בפועלם החברתי עם "חולמים בגדול". הם מפיצים את המסר על חשיבות האמונה והדבקות במטרה גם בעתות משבר. במקביל, הם פנו לתחום חדש של סינדיקציה במולטי-פמילי (multi-family syndication), לצד שותפים עסקיים חדשים.

הזוג מתכנן לכתוב ספר בשיתוף עם הסופרת סיגל זיו, שיעסוק בסיפורם האישי וינסה להעניק השראה לאנשים שחוו משברים גדולים למצוא את האור והכוח הפנימי שלהם. עם זאת, הם ממשיכים לשאת בליבם את הכאב על המשקיעים הפרטיים שאיבדו את כספם, ומקווים שיום אחד יוכלו לפצות אותם.

סיפורם של גבי ושני בר הוא דוגמה מרתקת למסע של זוג יזמים ישראלים שחוו עליות ומורדות קיצוניים. הוא ממחיש את הסיכונים הטמונים בעולם הסטארט-אפים והטכנולוגיה, לצד הפוטנציאל העצום לצמיחה ולהשפעה חיובית על הקהילה. זהו גם סיפור על חוסן נפשי, יכולת הסתגלות ואמונה איתנה ביכולת לקום מנפילות ולהמשיך הלאה.

דרכם של גבי ושני מדגימה כיצד חזון, תשוקה ונחישות הם מרכיבים חיוניים בעולם היזמות. אבל היא גם מזכירה לנו שלעיתים נדרשת ענווה, פרספקטיבה רחבה יותר והיכולת ללמוד מטעויות העבר. רק כך ניתן להתמודד עם אתגרי העתיד ולהפוך כל משבר להזדמנות לצמיחה אישית וחברתית.